Co jest grane? Wyzwolenie Chaosu

2011-11-01 16:20:44


Hej, ostatnio zauważyłem, że dużo wątków w dziale z deckami to czyste prototypy i zamysły. Nie ma w tym nic złego, po to też jest ten dział. Boli trochę za to brak spisów przetestowanych, mocno grywalnych talii, na których mogą wzorować się nowi gracze. Wszystkie większe turnieje już za mną, więc strach przed szpiegami i natrętnymi fanami też już opadł :D
        
          Tak więc postanowiłem co jakiś czas publikować jakiś przetestowany przeze mnie lub wrocławskich kompanów deck, z opisem poszczególnych kart, metody gry i szans na wygraną.
Dzisiaj skupię się na mojej wizji tradycyjnego, agresywnego jak ja słyszący lamenty o HE chaosie.

Jednostki:
3x Czarnoksiężnik Tzeentha - czyści unity i robi ciśnienie na wrogu.
3x Dzikie gory - trzymając 3 rozwinięcia pod Spalić to! robią sporo obrazeń, a każde się liczy.
3x Łupieżcze ungory - rozwój, kontrola developek.
3x Elita klanu Moulder - ciężki do zabicia klocek wrzucający na wroga cenne obrażenia, niestety nie odpala świątyni.
3x Pełzający pomiot chaosu - kozioł ofiarny, pod eskperymenty i daniny, niszczy pająki, cienie i developki.
3x Wojenne ogary - wchodzi w misję, dając tani młotek i niszcząc pantery/cannonki/czarodziejki itp.
Taktyki:
3x Długa zima - naprawia własne błędy, blokuje ripy, karze vereny, odpala gniazdo nieprawości.
3x Danina krwi - wrzuca cenne obrażenia z tak czy siak ginących jednostek.
3x Grom zmiany - taktyka świetna na początek, dwa młotki za jeden, niestety łatwo kontrowana.
3x Wyzwolenie zaklęcia - finisher.
3x Eksperymenty ze spaczeniem - w pierwszych turach rzucana na pomioty, ungory i psy dla ekonomii, potem podpala strefy.
2x Spalić to! - nie zawsze misja się odpali, a kościoły, tunele i slave peny ściągać trzeba. Rozwinięcia mamy pod kozy.
Wsparcia:
3x Zbezczeszczona świątynia - tanie z potężnym efektem.
3x Gniazdo nieprawości - zero skutków ubocznych dla nas, z daniną krwi i długą zimą blokuje każdy atak, bez targetu.
3x Wioska niczyja - chociaż niektórym zapycha rękę (:D), tworzy świetną ekonomię.
3x Wykopalisko spaczenia - podstawa ekonomii, jesteśmy za szybcy żeby efekt uboczny w czymś nam przeszkodził.
Misje:
3x Grabienie obozów - niezniszczalna lojalka pod unleashinga, darmowa karta, czasem odpalany silny efekt.

Opis metody gry:
          Styl gry jest dość agresywny, w pierwszych turach niszczymy słabsze jednostki i czasem wsparcia. Pierwsze młotki obowiązkowo lecą w misję, potrzebne są odpowiedzi na wszystko. Grając z imperium staramy się jak najszybciej wystawić świątynie nieprawości i łupieżcze ungory, trzymając na ręce daninę krwi z długą zimą. Pierwsze gromy zmian i eksperymenty powinny lecieć do misji. Kiedy uzbieramy trochę kart, można podbudować królestwo, ale ważniejsze jest szybkie wystawienie robiących ciśnienie jednostek. Szczury i kozły, pakowane gromami i eskperymentami. Rozkręcamy kontrolę jednostek ptakami i psami, czyszcząc wroga z rozwinięć i wrzucając co turę 2-6 obrażeń na strefy. Szybkie ataki blokujemy gniazdem.
Oczywiście co turę kładziemy rozwinięcie, skupiając się na misji i polu bitwy. Kiedy po swoim ataku mamy tyle rozwinięć i obrażeń na wrogu, że nawet biorąc pod uwagę 2 długie zimy spalimy go unleashingiem, rzucamy i kończymy zabawę.
        
          Co do ogólnych rad, zawsze warto niszczyć rozwinięcia. Prawie każda talia częściowo na nich polega. Przewidujemy najgorsze z imperium, trzymając odpowiedzi na Verenę, uważamy na anulowania taktyk z HE (można się zdziwić), w odpowiedzi na My life for the hold zagrywamy unleashinga. Czyścimy jednostki z dark elfickiej Hekartii, bo bywa niebezpieczna, samym unleashingiem 20 obrażeń nie zadamy. Staramy się mieszać w strefach jednostki ze wsparciami, rozwijając się też w miarę równo. Szkoda by było przegrać z jednym Grimgorem, koszącym całego questa i z 5 rozwinięć.
Wszystkie kończące akcje wyliczamy, biorąc pod uwagę najgorsze. Trzymamy mocno przeciwnika w kontroli od pierwszych 2 tur, a przy odrobinie ogrania większość gier powinna być nasza. Powodzenia.

         Mam nadzieje, ze pomoże to nowszym graczom w wygrywaniu, talie są standardowe, ale skuteczne i przetestowane.
Zapraszam do własnych testów i przemyśleń, komentowania i przede wszystkim grania ;)
Jak się spodoba, to skrobnę coś o trochę ciekawszej talii, równie skutecznej.
          Pozdrawiam

autor: Arczi

Warhammer-inwazja.pl 2017, Designed by Vasquez & sboja